Find den rigtige ejendomsservice

Bor du i en ejendom med flere andre. Det kan være en privat udlejet, en almenbolig, en andels- eller ejerlejlighed, har i som regel brug for en vicevært til at ordne de praktiske ting der er i en ejendom. Det er en lang række serviceopgaver fra rengøring af trapper og opgange. Der skal fjernes sne om vinteren og der skal foretages små reparationer rund omkring på ejendommen. Det kan også være viceværten, der tager imod nye lejere og udlevere nøgler. Som bestyrelse kan i vælge enten at ansætte en person direkte eller i kan vælge at lave en aftale med en ejendomsservice virksomhed. Der er fordele og ulemper ved begge. Hvis ejendommen er på Frederiksberg kunne i f.eks. søge på ejendomsservice på Frederiksberg.

Fordele og ulemper

Uanset hvilken løsning i beslutter vil der være fordele og ulemper. Hvis i ansætter en vicevært direkte er i pludselig arbejdsgivere med arbejdsgiveres ansvar. Det kan selvfølgelig løses ved at viceværten er selvstændig med flere ejendomme. Fordelen ved denne løsning er, at det ikke er en fast aftale om hvad der skal laves, men lidt mere behovsstyret.

Vælger i at lave en aftale med en ejendomsservice er i flexible på andre områder. I er ikke arbejdsgivere og ved sygdom sender de en vikar. I har mulighed for at få lavet en aftale om hvad der skal laves helt præcis. Det er både en fordel og en ulempe, fordi der kan opstå en situation, hvor i har brug for noget andet og så skal i tilbage og forhandle med virksomheden eller betale for den ekstra service. Omvendt kan i have betalt for snerydning og så falder der ingen sne overhoved hele vinteren. Om den ene eller anden løsning er den rigtige, afhænger af ejendommen og hvor flexibel en løsning i som bestyrelse ønsker og om i selv har mulighed for at træde til.